Thursday 20 February 2020

KELUARGAKU TERCINTA

Assalamualaikum w.b.t . Nama saya Muhammad Fitri Haiqal bin Mohamad Karim . Saya mempunyai sebuah keluarga yang bahagia dan keluarga saya terdiri daripada datuk,nenek,ayah,ibu,dua kakak dan dua adik .Saya merupakan anak ketiga dalam keluarga dan merupakan datu-satunya anak lelaki dalam keluarga saya .
             Nama ayah saya ialah Mohamad Karim bin Mat Nor .Ayah saya dilahirkan pada 30 Oktober 1967. Ayah saya berumur 52 tahun dan  bekerja sebagai buruh .Ayah saya seorang yang penyayang dan mempunyai 9 orang adik beradik.Beliau merupakan anak yang ke ketiga ..
             Nama ibu saya ialah Hanisah binti Mohd Nor .Ibu saya berumur 52 tahun dan dilahirkan tanggal 1 April 1967. Ibu saya bekerja sebagai seorang suri rumah sepenuh masa .Ibu saya seorang yang tegas dan penyayang.Beliau sentiasa menasihati saya belajar bersungguh-sungguh supaya dapat berjaya dalam hidup di dunia dan di akhirat.Ibu saya  mempunyai 11 orang adik beradik dan merupakan anak yang keempat dalam keluarga.
           Saya juga mempunyai dua orang adik perempuan dan dua orang kakak perempuan. Nama adik perempuan saya yang pertama ialah Nur Ainzatul Balkhies manakala adik perempuan saya yang kedua ialah Nur Izatty Ameerah Kedua-dua sangat rajin membantu kami sekeluarga ketika memerlukan bantuan seperti memasak , membasuh baju dan sebagainya
         Nama kakak perempuan saya yang pertama ialah Zaireen Ain manakala kakak perempuan kedua ialah Nur Hidayatul Shamimi . Kedua-dua kakak saya telah bekerja bagi menampung keluarga kami yang serba kekurangan ini . Kedua-dua kakak saya selalu menghantar wang kepada ibu di kampung agar dapat meringankan beban kami di sini
Walaubagimanapun , kami akan berkumpul di kampung apabila sambutan hari raya menjelma unruk menyambut hari yang mulia ini bersama-sama keluarga yang tercinta. Oleh itu , saya dan bapa akan membuat persiapan sepenuhnya untuk menyabut hari raya agar setiap hari raya ayang kami lalui menjadi kenangan yang terindah dalam hidup ..







No comments:

Post a Comment