Sunday 14 June 2020

MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1


LIRIK LAGU 1








(1 ) Keluarga

Saya berasa puas hati
menolong ibu bapa setiap hari
bermula dari pagi hari
sehingga ke malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga yang saya cintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
semasa saya memerlukan mereka


Rumusan : 
Pada pendapat saya lirik lagu ini mengisahkan tentan sebuah keluarga yang bahagia . Keluarga adalah orang yang penting dalam hidup kita yang selalu ada dengan kita walaupun senang dan susah . Oleh itu , jagalah keluarga kita keran tanpa mereka siapalah kita di dunia ini .



Rujukan : Normaliza Abd Rahim (2014). Wacana Bahasa. Terengganu: Penerbit UMT

No comments:

Post a Comment